Antreprenori mari și mici. Bloggerii unde intră?

0
Am comentat putin mai devreme, pe blogul lui Chinezu, pe un articol care este intitulat “Antreprenoriatul mare si antreprenoriatul mic în online”. Va invit sa-l citiți! Veți putea vedea și alte puncte de vedere.
Acesta este comentariul meu:
“In ceea ce priveste antreprenorii mari, nu stiu care dintre capital si networking e oul sau gaina. Una o atrage pe cealalta si invers. Am lucrat 15 ani in multinationale, chiar si cu Marius Ghenea, dar nu mi-am clarificat aceasta dilema. Un lucru este evident, exista un cerc al “marilor” si un cerc al “micilor”.

Nu as face diferenta intre antreprenoriat mic si blogging (cel putin nu in acest moment) desi tentatia e mare. Deosebirea intre business-ul clasic si web2.0 consta in folosirea de unelte diferite. Poti combate asta cu argumentul binecunoscut “nu esti online, nu existi”. Dar contraargumentul ar fi ca inca, in Romania, oricat de multi ar avea acces (ca si clienti) la online, tot nu sunt suficienti. Masa mare inca prefera contactul direct. Sunt convins ca peste ani de zile va aparea si in zona asta dilema cu oul si gaina.

La antreprenorii mici avantajul ar fi ca, dispunand de capital limitat sau inexistent cei care, cu adevarat vor sa reuseasca, isi pun in valoare alte aptitudini pentru a compensa. Inca ceva pe care il consider atu pentru cei mici (desi cei mari dispun de numeroase unelte), acela de a simti, din strada, pulsul pietii. Ajung la un nivel, dupa startup, multumitor pentru ei. Dar sunt unii care, de la inceput sau pe parcurs, vor mai mult. Depinde de tinta.
Acum intervine provocarea, avand in vedere cercurile mentionate la inceput: ai sculele necesare sa te eliberezi din cercul tau? Si mai mult, ai sculele necesare sa “spargi” cercul “marilor”? Cred ca, asa cum piata clasica tinde sa dizolve afacerile mici, si webx.x va dizolva initiativele mici (second job).  Inca un motiv sa nu le categorisesti separat.
Piata, indiferent ce proportie va fi intre clasic si web, va fi la fel de necrutatoare. Cei mici vor fi eliminati (dizolvati sau inglobati) si numai cei mari vor impartii feliile mari din tort. Pare fatalist, dar de ce ar fi altfel de cum a fost pana acum?
Totusi, nu se poate numai cu extreme, va fi necesara si clasa de mijloc. Ca e blogger sau mic afacerist, nu conteaza. Ideea e ca trebuie incurajati tot mai multi sa incerce. Nu conteaza ca multi vor renunta, multi chemati putini alesi. Aici trebuie sa fie inghesuiala mare, la porti.
Cred in puterea exemplului si de acea cred ca una din responsabilitatile celor din lumea blogging-ului e sa stimuleze aparitia de noi “intreprinzatori”. Si chiar daca ne simtim bine cand altii dau gres, trebuie sa ne gandim ca atunci cand concurenta e acerba dar putin numeroasa, simturile incep sa rugineasca, rutina omoara. Si nu mai poti da tot ce ai mai bun din tine.
Ca o concluzie as spune ca nu conteaza daca esti clasic sau web, conteaza sa vrei. Si daca ti-ai propus sa spargi cercurile, cu atat mai bine. Incercarea moarte n-are, sau fiecare e dator cu o incercare. Daca nu incerci, nu ai de unde sa stii daca poti sau nu poti. Mai bine te impaci cu  “nu mi-a iesit de data asta” decat cu clasicul “daca ma apucam si eu cand am avut ideea…”. Avantajul e ca o poti lua de la capat, cu oarece experienta la activ”.
Care este parerea voastră?
Nici un comentariu.

Leave a Reply