Azi, mulțumit și cu buzunarele pline!

0

  “Eu sunt foarte multumit. Acum avem conturile pline si vom face achizitii.”

Leadership – strategie
Aceasta este o parte din declarația facută de antrenorul echipei Oțelul Galați, Dorinel Munteanu, după meciul de aseară, pierdut în fața F.C. Basel (scor 2 – 3). Până acum, echipa sa a adunat 0 (zero) puncte in grupele Champions League.
Fotbalul nu e numai sport, e o afacere. Fiecare echipă e o întreprindere și, ca orice astfel de entitate, are un manager sau un colectiv de conducere.
Dincolo de faptul că încearcă să ascundă neputința și să mascheze rușinea, declarația relevă un tipar falimentar de gândire economică, prezent nu numai în fotbal, ci și în lumea business-ului de la noi.
Când vine de la un angajat al întreprinderii, nu e de criticat. În schimb, atunci când aparține unui lider al acesteia, lucrurile se schimbă.
În primul rând e rezultatul unei atitudini antiperformanță. Un astfel de lider nu poate cere celor pe care îi conduce să aibă rezultate deosebite, din moment ce el nu transmite că-și dorește asta.
In al doilea rând, se poate trage concluzia că nu există viziune pe termen lung și nici obiective stabilite riguros. Comună majorității întreprinzătorilor români este politica câștigului mare pe termen scurt. Să ne bucurăm azi, că mâine nu știm ce mai apare.
În acest caz, schimbarea din mers a obiectivelor nu denotă adaptabilitate la mediul de afaceri, ci seamănă mai degrabă cu o mică înșelătorie. Spui clienților că ai planuri mari, că se vor bucura de toată atenția ta, că nu-i vei dezamagi niciodată dacă îți acordă încredere, dar de fapt pe tine te interesează să le iei banii și să profiți de pe urma lor cât mai mult cu putință.
Business-urile solide, cu continuitate, nu se bazează pe câștig imediat. Au o strategie pe termen lung, obiective stabile, iar ajustările nu privesc esența. În același timp, dacă vrei să construiești un brand solid, nu poți juca la doua capete.
Din păcate, ruina fotbalului și a unei părți a business-ului românesc nu se datorează numai condițiilor economice, slabei pregătiri a ˝jucătorilor˝, ci modului în care gândesc cei ce conduc.
Exemple de cluburi care au făcut din fotbal o afacere extrem de profitabilă avem suficiente. Deși au avut și perioade în care rezultatele sportive au fost mediocre, brandul construit a rămas în picioare. Pentru că au avut viziune, ținte pe termen lung, respect pentru suporteri și admiratori.
Prin urmare, să nu ne plângem de milă că nu ne iese nimic nici în fotbal, nici in business. Culegi ce semeni. Și nici măcar atât dacă nu mai dai un ochi pe câmp din când în când.
Sursa imaginii e aici.
P.S. Niciun club de fotbal din România nu e altfel decât Oțelul. Suntem încă la stadiul “ne antrenăm pentru Champions League”. Sau doar mimăm.
Nici un comentariu.

Leave a Reply